luusje.reismee.nl

Kos

Donderdag teruggekomen van Kos, en wederom weer een heerlijke vakantie gehad! We hadden een appartement net buiten Kos stad, wat heerlijk was omdat de ligging lekker rustig was, maar de drukte op loopafstand. De haven van Kos is schitterend, niet zo heel groot en vol met boten waar je een leuke dagtocht mee kan maken. Dat hebben wij dan ook gedaan, met de Princess Diana een boottocht naar Kalymnos en Pserimos, echt een aanrader! Onderweg stop je op een idylisch plekje om te zwemmen/snorkelen, Plati Island, daar krijg je ook een lunch aan boord aangeboden. Niets bijzonders hoor, de lunch, een vleesspies met salade, brood en tzaziki, maar wat smaakte het lekker! De zee is zo blauw en helder, prachtig gewoon. Dan op naar Kalymnos, een klein eiland met weinig inwoners, zo mooi. Onderweg nog dolfijnen gezien, ook dat is een beleving op zich.

Verder hebben we ook voor 3 dagen een fiets gehad, we zijn een keer naar Tigaki gefietst, en de andere dag de andere kant op, naar Agios Foka. Prachtig om te fietsen langs de kustweg, maar het was voor ons veel te heet! Boven de 30 graden, dus voor uitstapjes zullen we de volgende keer iets anders huren, waarschijnlijk een jeep of quad.

De mensen op Kos zijn zeer vriendelijk, ze zijn ook allemaal blij met hun werk, dat merk je ook. Overdag lagen we bij Restaurant Old River op het strand, en `s avonds voor de voetbalwedstrijden zaten we bij Blue Pheonix, bij ons appartement op de hoek.

We hebben de hele week lekker gegeten, ontbijt bij het appartement (maar dat doen we volgende keer niet meer) en `s avonds lekker uit eten. In Old Town, de oudste wijk van Kos stad, is het heel gezellig. Hele smalle straatjes vol winkeltjes en restaurantjes, een groot plein wat ze het koffieplein noemen, een overdekte markt, heel klein maar ook leuk om eens te zien.

Het drukste is het rond de haven...overdag en `s avonds, een gezellige drukte is het, er hangt een heel relaxt sfeertje. We willen zeker nog eens terug!!!!