luusje.reismee.nl

Analipsis, Kreta

Heerlijke vakantie gehad in Analipsis!! Echt een plek voor rustzoekers. Analipsis is een klein dorpje, waar je alles vindt wat je nodig hebt, bv winkeltjes, restaurantjes, terrasjes, maar niet de drukte van een grote badplaats. We logeerden in Nana Angela appartments, gerund door Angela en Nikos (met hun 2 zonen), beiden grieks, en er verblijven alleen nederlanders! Dit wisten wij niet van te voren, maar achteraf was het best makkelijk en heerlijk rustig!

Het appartement was ruim en schoon, de keuken klein en eigenlijk niet bestemd om in te koken, en de badkamer basic maar ruim. Als je rond het zwembad lag of op je balkon zat, daalde de rust gewoon op je neer, zo heerlijk! De geur van kamperfoelie overal om je heen, de zon, de rust, werkelijk precies waar wij naar op zoek waren!!

Het dorpje is oud en schattig, overal van die oude, kromme vrouwtjes in zwarte kleding, kleine steegjes en witte huisjes, heel leuk allemaal. Veel onafgemaakte gebouwen! Na een gesprek met een man die er al jaren komt, weten we dat die onafgemaakte gebouwen komt omdat de grieken geen geld lenen voor zoiets, maar bouwen tot het geld op is en pas weer verder gaan als er weer geld is!

Er is een boulevard, maar die is zo klein, dat moet eigenlijk niet zo heten om geenverkeerde verwachtingen te wekken. Een winkel, een paar restaurantjes en een kerkje...dat is het! haha

Voor ons voldoende!!! Strandbedjes op het strand en een zee zo helder dat ik er elke dag met stomme verbazing weer naar stond te kijken!!! Zo helder nog nooit gezien, ook niet in Thailand!

We zijn weer thuis, heerlijk uitgerust, balend dat we weer aan het werk moeten, maar we gaan gauw sparen om nog eens terug te gaan!

joop_annieta@hotmail.com

Wat een leuk stukje over Analipsi,en zo herkenbaar.
Wij komen al jaren in een naastgelegen dorp,maar zijn zeker zo vaak in Analipsi.Fijn dat jullie er zo genoten hebben,en goed sparen,zoadat je idd volgend jaar terug kan!

groetjes Annieta